tisdag, september 06, 2022

Rättelse

Man ska ju vara korrekt. Inte svamla om vadsomhelst hursomhelst. Jag kan i och för sig inte lastas för det fel som dök upp här häromdagen. Jag fick en uppgift från en källa, som uppenbarligen inte var pålitlig.

Alltså: Filminspelningen jag skrev om, gäller inte julkalendern. (Den spelades ju in här i Luleå, eller rättare sagt i Gammelstad.) Det fick jag veta idag, när jag snurrade runt kring muséet och kvarteren där i närheten. Där var det nämligen avspärrat både här och där med killar och tjejer som stoppade såväl biltrafik som cyklister och gångare. 

 - Det är en uppföljningsfilm till den senaste julkalendern. Den kommer nog att visas först nästa år, sa vakten vi pratade med.

Den där tjuvsläkten som kalendern handlade om är ute på nya äventyr.

Rätt ska vara rätt. Nu vet du.


*****

Inga kommentarer: