måndag, september 05, 2022

Så var det dags ...

.. för tandläkaren. Äntligen! Jag kallas normalt en gång per år, men de senaste åren har det ju varit lite knepigt med tanke på de yttre förhållandena. Så nu var det ett och ett halvt år sedan sist. Och då fick jag en ny tandläkare. 

Och nu fick jag ännu en ny tandläkare. Emelie. 

Allt gick väldigt bra. Snabbt undersökte hon, tog bort tandsten (som jag alltid har väldigt lite av), putsade med något som jag tyckte hon kallade fluorlack. Det gjorde att jag inte får äta på en timme. Jag som var hungrig redan innan jag gick till kliniken. Hm!!?

Nåja. Skönt att ha det gjort. Billigt blev det också, bara 271 kronor, eftersom jag hade ett tandvårdsbidrag liggande i lager, som tjejen i receptionen sa. Annars hade det kostat en dryg tusenlapp ytterligare, ja 1471 kronor för att vara exakt. 

Skönt att vara inne i kundkretsen, när man hör hur många som får vänta och vänta och vänta på vård. Vi har tandläkarbrist här i länet.


*****

4 kommentarer:

Babsan sa...

Här har du en som har tandläkarskräck sedan barnsben��Fick dra ut en kindtand torsdags tillbaka idag då det gjort ont …är trots allt stolt över mig själv att jag tog mig dit men att det ska gå gå så långt.Har nu bokat tid för tandstauskontroll.Väldigt fintomhändertagande.Kände mig trygg och inte hysterisk.Jag är glad att minavbarn har starka fina och välvårdade tänder

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Jag hade väl också en viss "tandläkarskräck" när jag var ung. Men det växte bort. Nu är jag glad att jag blir kallad kontinuerligt sedan många år.

Elisabet. sa...

Tandläkaren må väl vara, men TANDHYGIENISTEN!! Har man känsliga tandhalsar är ett besök hos denne henne rena, rama skräcken.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Och jag är i den lyckliga sitsen att tandsten är som diamanter, dvs sällsynta.