onsdag, juni 07, 2023

Berörd

En bra film fick förgylla denna kalla försommarkväll. Italiensk - i alla fall språk- och bakgrundsmässigt. Bygger på en italiensk roman. Men sedan har Holland varit inblandat genom regissör och producent. Och lite svenskt också. Musiken, som var överraskande var gjord av någon Daniel Norgren - okänd för mig. 
 
Mycket vackert filmad. Vad den handlar om ser du nedan. Det jag kunde vara lite 'störd' över, var formatet. Det kändes lite gammalt, eftersom bilden var i stort sett fyrkantig. De vackra naturbilderna tappar lite. Och ibland hade jag velat se lite mer om vad som hände utanför bildkanten. 

Klart sevärd. Klart berörande. Klart tänkvärd.

*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Låter som något jag kunde tänka mig. Får leta mig fram och se om den går här i närheten någonstans.

Monica sa...

Tack för tips! Nästan glömt bort bio i dessa larm-krigstider.
Läst lite recensioner och får några tankar på en annan ovanlig film som berörde mycket: "Brevbäraren som byggde ett palats".

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Säkert i Halmstad på din filmstudio.

Bert Bodin sa...

@Monica

Jepp. Den har jag sett.