fredag, juni 30, 2023

En bra sak ...


.. med en stuga i skogen vid havet
är att man kan vara lite mer flexibel när det gäller fikaställen, jämfört med hemma i lägenheten i stan. 

Idag avnjöts elvakaffet inte på någon balkong, eller någon av våra patior. Nej, nu flyttade vi ut i "trädgården", vilket gav en del nya intryck. Till exempel att blinningarna tänkte äta upp oss. Jag fixade ett sista vilorum för fem stycken, med en flugsmälla. Fem stycken bara på mig.

Alla insekter har sin betydelse, förstås, men att syftet är att äta upp mig, gillar jag inte.

Däremot vänder jag mig lite åt vänster och inser att ginnalalönnen öppnat för säsongen. Det hade många snälla flygfän redan uppfattat. De hade kalas.

Lönnäsproduktionen i full gång.


*****

2 kommentarer:

Eliza sa...

Fina bilder som vanligt 🤩Har aldrig sett så många små små humlor i hallonbuskarna tidigare..Har jag missat att se tidigare,eller..

Bert Bodin sa...

@Eliza

Jag tycker humlorna har varit sena i starten i år. Men sedan någon vecka eller två har de blivit flitigare.