söndag, mars 31, 2019

Ny bok

Tyvärr, Carsten Jensen! Din bok Den första stenen har jag kämpat med en tid. Tjock och innehållsrik. Men den får mig inte engagerad. Rörig. Hittar inte karaktärerna bland alla namn, som figurerar i handlingen. Den är mer som en dokumentär rapport från en krigsskådeplats.

Bort med den.

Jag är ingen fantast när det gäller frälsningsläror angående hälsa, mathållning, dieter och andra påhitt, som nuförtiden översvämmar oss från alla håll.

Men ... En intervju i Skavlan för någon månad sedan, eller var det två, fick mig att lyssna till lite mer. Och för någon vecka sedan sökte jag upp boken Hälsobalansen av Dr. Rangan Chatterjee.

Rakt på sak och utan krusiduller får man onekligen en del tips, som i alla fall verkar bra. Inga mirakelkurer. Inga konstiga matråd. Mycket sunt förnuft.

Kanske är den mera en bekräftelse på att jag i mitt liv har gjort en del rätt. Sådant stärker också.

*****

Inga kommentarer: