torsdag, mars 14, 2019

Vad gör du på torsdag

Den här dagen verkar bli som vilken annan dag somhelst. Träning på gymmet, som gick dåligt av någon anledning. Kanske för att jag missat tre gånger i och med finlandsresan och stugdagarna på Rånlandet. Kanske för att jag kände mig lite slö.

Vägen hem från Konsum
Dagen fortsätter med kompislunch på bistron. En god lax med skirat smör och gröna ärter. Och då får jag lite dåligt - inte samvete, men lite tveksamhet, eftersom laxen jag äter förmodligen är norsk. Den norska laxindustrin har börjat ifrågasättas rätt kraftigt den senaste tiden. Hur "nyttig" är den, egentligen? För miljön. För oss. För laxen som art. Jag har läst flera initierade artiklar om detta. De gör mig ibland mörkrädd.

Resten av dagen går i lugnets tecken. Svåra torsdagskrysset i DN avklarat. En sväng till affären i snöyran.

Så går tiden.

Noterar också att torsdagar är den dag i veckan då jag har minst antal läsare som besöker min blogg. Så har det varit i alla tider.

Vad gör du egentligen på torsdagarna?

*****

Ur magasinet Filters senaste nummer:
Sportfiskaren Mikael Frödin är dömd till fängelse för att ha filmat några laxar. Vad är det den norska laxindustrin absolut inte vill att du ska få veta?

10 kommentarer:

Thalassa sa...

Jag är här och läser trots att det är torsdag👋🏻

Turtlan sa...

Jag med! Ho ho däruppe i norr!

Bert Bodin sa...

Du tillhör en exklusiv grupp.

Bert Bodin sa...

Torsdagsklubben.

Cecilia N sa...

Torsdagar jobbar jag. Jag går nog in här varje dag. Möjligen lite mer sällan en torsdag.

Bert Bodin sa...

Är det kanske många fler som jobbar på just torsdagar. Hm??!

Cecilia N sa...

Jag är ledig måndag och tisdag (generellt), Elisabet brukar ha ledig dag på onsdag, alla som vanligtvis är lediga lördag och söndag …

Har du sett ordet torsdag än?
Hur är det med fredagar?

Bert Bodin sa...

Alltså ... de där två frågorna ...

???

Cecilia N sa...

Om man är ledig så har man mer tid att surfa.
Och torsdag ingick inte i uppräkningen av lediga dagar.
Alltså färre besökare.

Fredag ingick inte heller. Men de är det normal trafik på, eller?

Bert Bodin sa...

Det enda jag har konstaterat är att torsdagar generellt är låga i besöksantal.