söndag, december 15, 2019

Det är inte utan ...

.. att man storlängtar till Val d'Isère, när man ser utförsåkningen därifrån idag. Sol, snö (riklig) och duktiga svenskar, som slänger sig utför Bellevarde face, en av mina favoritbackar. Jag har besökt byn inte mindre än 11 gånger, två veckor varje gång. Så jag skulle kunna guida vem som helst som vill anlita mig. Jag tar bara fri resa och gratis liftkort som arvode. Anmäl dig i kommentarerna här!

Sedan ska vi glädja oss åt framgångarna. Dels Kristoffer Jacobsen, bodensare, norrbottning, som ett tag låg tvåa i tävlingen, men slutade på en sjätteplats. Grattis!

Inte lätt att hänga med norrbottningar i banan.

André i högform.
Och André Myhrer höll på att ta hem hela rasket. Duktigt gjort. Han blev tvåa.



Här hemma har vi också fått snö. En hel centimeter. Grattis till oss också och hopp om bättring. För närvarande är vädret krassligt. Sjukt, faktiskt.

Inte konstigt att man längtar till vinter.

Det är detta SMHI har gått ut med klass 1-varning om.

*****

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Kan meddela att här i det s k Mellansverige är lika blött och regnigt. Tittar inte ens ut på vädret för vet hur det är ändå.

Det ska tydligen vara snö i norra Värmland men man kan betvivla.

Vi drar till en Kanarieö efter helgerna o tankar ljus. Ska bli skönt !

Bert Bodin sa...

@Turtlan

Nog har det väl varit osedvanligt gråtrist i okt-dec?