söndag, december 22, 2019

Jag har ett förslag

Varför inte uppmärksamma en 50-åring, lite mer? Det har några forskare nu tänkt göra. Det gäller ett TV-program. Ett som du med all säkerhet sett flera avsnitt av, än du sett av Game of thrones, eller, hoppas jag, Paradise hotel. 

Det gäller Anslagstavlan. Du vet, det där lilla programmet som dök upp då och då och som gav oss samhällsinformation i lätt och ledig ton.

Numera måste jag säga att jag inte ser till det i det myller av program som sköljer över oss. Men det finns kvar.

Det åligger SVT att sända det. Det finns ett krav på det, alltså. Och det behövs.

Så nu tänkte jag; varför inte sända Anslagstavlan, eller snuttar av den istället för alla dessa tröttsamma så kallade trailrar, som man blir så outsägligt less på. Så less, att när det trailade programmet sänds kan man missa det, eftersom man tror att det bara är en trailer, och stänger irriterat av apparaten.

Kom ihåg var du läste det först!

*****
Här kan du läsa mer om Anslagstavlan.
Och här mer om forskningsprojektet. 

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Bra idé! Eller kortfilmer

Anonym sa...

Eller också är man så less på trailern att man inte ids se programmet! ellem

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Kortfilmer är också trevligt.

Bert Bodin sa...

@ellem

Precis så.