måndag, december 09, 2019

Sådär'ja

Buteljerat och klart.


*****

8 kommentarer:

Annika B sa...

Åh - en sådan där flaska har jag.
Fast utan likör.

Bert Bodin sa...

@Annika B

Tror det är en gammal whiskyflaska. Den har i varje fall funnits länge i vårt hem.

Elisabet. sa...

Snygg bild! säger jag.

Bert Bodin sa...

@Elisabet
Tack.

Annika B sa...

Whisky? Gott om whisky ryms där! Men jag tror den var avsedd för vanligt brännvin.

Bert Bodin sa...

@Annika B

Jo. Det är en 1-liters whiskyflaska inköpt som taxfreefynd för säkert 15 år sedan.

Annika B sa...

Ok, bombsäkert whisky!

Men då undrar ju varifrån min ärvda gamla flaska kommer... ska kolla närmare hur den ser ut. Trodde den kom från min fostermorfar Olsson, f d kusk, senare telearbetare. Och i så fall talar vi nog inte whisky...

Bert Bodin sa...

@Annika B

Spännande!