onsdag, juni 30, 2021

Morgonsol vid ...

.. förstukvisten.



*****

5 kommentarer:

Thalassa sa...

Se där! Bättre dagliljor än förra året, eller hur? Mina ”gamla/ärvda” på Udden är överblommade för drygt en vecka sedan. Nu väntar jag på mina ”spider and unusual” (uttrycket taget från min väninnas katalog), men de är sena och tyvärr rätt opålitliga.

Thalassa sa...

”Bättre dagliljeår” skulle det stå.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa
Jo, det stämmer. Dagliljorna är piggare i år. Det enda jag är missnöjd med, är att blomstjälkarna blir så långa, rangliga och därmed hängiga. Jag har fått stötta dem för att få lite "stil" i rabatten.

Thalassa sa...

Det är likadant här! Mina vanliga dagliljor blev också ovanligt höga - och rangliga. Det gäller flera andra blommande växter också. Nejlikrot och alunrot sätter höjdrekord, och det ser ut att bli så med floxen också. Synd, tycker jag som aldrig får det riktigt bra när jag binder upp växter.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Jag har köpt sådana där bågformade stöd som man sticker ner i jorden till önskad höjd. Binda upp har inte heller jag så god erfarenhet av.