lördag, december 04, 2021

Av en slump ...

.. hamnade jag på en trevlig hemsida, som jag inte visste fanns. Hur nu det kan komma sig? Men det hände när jag lyssnade på morgonens sändning i P1 av Naturmorgon. Där talades vid ett tillfälle om besök av blåval i svenska vatten.

Jag hade ett svagt minne av att vi haft valbesök även här i norr, så jag började googla. Och visst hade vi det. Men inte blåval, som är världens största djur. Men väl knölval. Imponerande även det. 

Men det var då jag snubblade in på sidan Bottenviken.se och fann en hel del trevlig information. Kanske blir du också sugen på att titta.  


Skärgården är tillgänglig året om, utom i förfallsperioder.

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för tipset! Det ska jag absolut göra. Titta, alltså.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Trevlig tittning!