tisdag, december 07, 2021

Shoppar ...

.. gör jag sällan. Av den där hysteriska varianten, alltså. Oftast totalt meningslöst. Jag har nog inte köpt ett endaste nytt klädesplagg det senaste året, tror jag. Däremot har jag rensat ut och gett bort, sådana som jag inte använder. Här har vi både Röda korset och ett ställe som heter Returpunkten, som man kan leverera till.

Men idag blev det av. En så kallad pop-upp-butik fångade mitt intresse efter ett besök på apoteket. Den säljer varor som är tillverkade i närområdet, dvs inom länet. Sådant vill jag uppmuntra. Alltså började jag inventera bland hyllorna. Oj - där fanns mycket. Väldigt mycket, som jag skulle vilja ha. Exklusiva produkter av olika slag. 

Så det blev Norrskensglögg och en flaska rybsolja. Nej - inte raps. Här odlas rybs, som görs till utmärkt olja. 

Här kan vi.

*****

2 kommentarer:

En vanlig man sa...

Ja ni kan där uppe. Den där glöggen verkar trevlig, den kan hitta på fina namn de där norröver.

Bert Bodin sa...

@ En vanlig man

Sedan får vi ju se hur glöggen smakar. Hm?!