lördag, maj 21, 2011

Hallååååå

Är ni kvar? Jag är då här i högönsklig välmåga, sippande ett glas rosé på stugans solsida.

Klockan har passerat 18, och vad jag har hört så är både Finland, som skulle gå under klockan 17 svensk tid, och resten av Sverige också kvar.

Återigen har religionens irrläror kommit på skam. Jag känner till barn, som allvarligt varit rädda inför den här dagen.

Är det inte dags att lämna det där tjafset och gå vidare nu? Något borde vi väl ha lärt oss på 2000 år.



*****

6 kommentarer:

iZac sa...

Sen är det ju så att jorden inte kan gå under innan slutskattebeskeden skickats ut, åtminstone i Sverige! ;)

Bert sa...

iZac: Synd!

Mikael Björnfot sa...

Håna lagom, vänta bara tills nästa år då Mayaindianernas kalender tar slut... då jävlar!

Maja sa...

Jag misstänker starkt att mänskligheten kommer att dö ut (ta död på sig) långt innan själva jorden går under.

Bert sa...

Mikael Björnfot: Jag darrrrrar redan. :)

Bert sa...

Maja: Du har förmodligen rätt. Jag hoppas jag slipper närvara vid något av tillfällena.