onsdag, november 19, 2014

Medelmåtta

Det verkar som att jag blir mer och mer slätstruken med åren. Här har man argumenterat för både det ena och det andra. Saker som många i stort sett bara fnyst åt.

Det ibland omdiskuterade forumet Ring P1 har jag förstås större möjlighet att lyssna på nuförtiden då jag disponerar tiden själv, i stor sett. Där ringer kreti och pleti in om hött och mött, om man säger så.
En del tjafs, förstås, men förmodligen viktigt för den som ringer in.

Men det finns också guldkorn. Och nu har jag börjat märka att idéer som jag skrivit om här i bloggen under åren, börjar bli comme il faut.

Den senaste tiden har jag faktiskt hört flera inringare som efterlyser värnplikt. Tack för det. En välgärning vore det, om det infördes igen. Eller någon form av samhällsplikts-/krispliktsutbildning. Obligatorisk.

Sedan har vi det där med okunniga bilförare också. Idag hörde jag två inringare, som i likhet med mig tyckte att fortbildning skulle vara obligatorisk för att man ska kunna få sitt körkort förnyat vart tionde år.
 - Åh, då skulle jag inte ha något körkort, är en reaktion jag fått.
Nä - just det! Du kanske inte borde ha något.

Tänk att vi finns, vi som nu börjar bli så många, som tycker lika.
Riktiga dussinmänniskor.

Heja!

*****

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: