måndag, april 04, 2016

Efter banken ...

..  där vi kom överens om sänkt ränta ...
- Eftersom vi inte vill vara med på att betala alla fallskärmar som ska lösas ut den närmaste tiden ... . . . .
Tänkte på den avsatte VD:n och den nu petade styrelseordföranden.

Nej - Det var bara i mitt huvud det var så.

.. satte vi oss på Espresso house. Många människor passerar och jag hejar på minst tio av dem. Tänker på vilken skillnad det måste vara att bo i en storstad; där är det väl sällsynt att någon vinkar.

Eller?


*****
Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Mittemellan stad är nog bäst. Eftersom jag är uppväxt i en liten stad/ort (7000 inv ca) så föredrar jag inte det! Där vet alla lite för mycket om alla. Håller koll på folk som jag inte uppskattar.
Jag trivs med att få vara lite lagom privat tex när jag handlar men på samma gång alltid trevligt kunna säga hej till en och annan. Som här i en mellanstor stad (ca 85 000 i hela kommunen)där har jag hittat balansen.

Bert Bodin sa...

Karlstad är 17:e största stan i Sverige. Luleå 22:a. Lagom, tycker jag.