tisdag, april 19, 2016

Oj!

Såhär presenteras bilden i min mobil.
Vet egentligen inte hur jag ska tolka detta. Fick ett mejl från Google, som gratulerar till att en bild som jag tagit har visats över 200 000 gånger. Och nu vill de värva mig som "lokalguide" för Luleå på Google maps.

Nu är jag ju lite tveksam till konstiga mejl. Men det här är definitivt skickat av Google. Däremot undrar jag lite över hur bilden hamnat där den hamnat. Jag har definitivt inte aktivt skickat dit den. Den har däremot funnits i min blogg en gång och Blogger är ju en Googleprodukt. Så beröringspunkter finns ju, förstås.

Nu vill de att jag går vidare och förser dem med fler bilder mot en liten ersättning. Bland annat 1 terabite datautrymme hos dem. Vad jag nu ska ha det till. En terabite är ju oherrans mycket.

Någon annan som fått ett liknande jobb. Hur har du gjort?





*****

Inga kommentarer: