fredag, augusti 17, 2018

Bästa sättet

Då hände det igen. Länge sedan sist, men i morse vaknade jag med oregelbunden puls. Inget kul alls. Arytmi.

Steg upp och tog en extra tablett, som jag blivit uppmanad att göra. Försökte somna om. Det gick sådär. Lite halvdvala blev det väl.

Tre timmar senare börjar jag fundera på att ta kontakt med hjärtmottagningen för rådgivning. Jag var lite för tidig. De hade inte öppnat. Om en halvtimme var jag välkommen.

Mitt i frukosten sa jag:
- Nu är jag frisk.

Det känns direkt. Pulsen ställer om och går som en klocka igen. Det går på en sekund.

Flera gånger genom åren har det hänt att bara tanken på att uppsöka vården eller akuten, har ställt allt tillrätta igen. Ibland till och med, när jag lagt mig på britsen på akuten. Jaha - så var det med det. Tack och hej, leverpastej.

*****

Inga kommentarer: