måndag, augusti 27, 2018

Vem vet

Kanske öppnar jag ett museum. Det kan bli aktuellt efter en idé som jag fick när jag hade kommenterat i bloggen Timmer och masonite. Det gällde då en hushållspappershållare, som vi båda hade. En av utmärkt design och funktionalitet. Jag tipsade också om att jag en gång skrivit om min.

Min kommentar besvarades med denna initierade information:
Underbar analys av köksmodets förflackning ;-) Länge leve den heltäckande rostfri diskbänken av funkisanda. fortfarande med tjock plåt och inte den lättstötta plåtkvalitén av idag - till och med den sparar dagens tillverkare in på. 
OCH VAD SER JAG: hushållspappershållaren "från himlen" - så välfungerande och vackert diskret.
OCH ÄNNU MER: svensktillverkat(!) Höganäskaklet "Land" med design av Lena Andersson på 80-talet (http://atriumdesign.se/atrium_projects/hav-land-vind). Idag importerar Höganäs sitt kakel och sin mosaik. Tack vare din kommentar hos mej om hushållspappershållaren hittade jag hit. Tack för det!
Så nu kanske jag kan dryga ut pensionen. Entréavgift 50 kronor för att komma och se vårt kök.

Det går bra att betala med Swish.

*****

8 kommentarer:

Gudrun sa...

Även vi har en sådan pappershållare i stugan. �� Jag råkade dock av misstag kasta träpinnen i vedpannan istället för den tomma hushållsrullen som skulle in där. Originalpinnen är således uppeldad men min händige man fixade en ny så hållaren får leva ett tag till.

Bert Bodin sa...

Heja pinnen!

😄

Viola_T sa...

Haha, som sagt - jag står först i kön för att bli insläppt!

Bert Bodin sa...

Du har frikort.

Rexxie sa...

Jag älskar min rostfria diskbänk med två hoar (hos mig heter det diskho + slasktratt)! :-)

Bert Bodin sa...

Helt rätt och riktig terminologi, Rexxie.

Astrid Binnerstam sa...

När vi gjorde om köket för 2 år sedan ville jag ha en ordentlig diskbänk med 2 hoar. Det ville ingen annan, vare sig sambo eller hjälpredan vid installationen.Det var omodernt. Och dessutom fult. Två mot en. Så nu har jag en rostfri enkel ho med smal kant och resten är granit-immitation.Som blir splatterblöt varje gång man tar ett glas vatten. Men snyggt är det.

Bert Bodin sa...

Det misstaget skulle jag passa mig för.