onsdag, augusti 22, 2018

Naivt

Lyssnar på Ring P1 som idag gav lyssnarna möjlighet att ställa frågor till Ulf Kristersson (m).
Två saker som jag reagerade över. Det första gäller en inringare.
  - Vi behöver inte göra något åt miljön nu! Först om 150-200 år blir det märkbart. Därför är det ingen brådska med akuta åtgärder.
Ungefär så menade han. Och tyvärr tror jag att många resonerar så. Kör på bara. Ta inte ansvar. Det är ju så jobbigt. 

Här var moderatledaren av annan åsikt, tack och lov.

Och jag kom att tänka på ett kinesiskt (om jag inte minns fel) ordspråk:
Varje resa börjar med det första steget.

Nästa ämne där jag reagerade handlade om Kristerssons åsikt om skolor, och friskolor. Han tycker att skolor ska kunna drivas även av religiösa församlingar; "bara de inte blandar in religion i utbildningen".

Varför skulle en religiös församling driva skola då, undrar jag. Kanske i vinstsyfte? Och då blir de ju välsignade av (m).

Naivt i båda fallen.

*****

2 kommentarer:

Allmycke sa...

Jag städade garderober i ren ilska efter att ha lyssnat till Ring P1 idag...

Bert Bodin sa...

Helt förståeligt! ;-)