söndag, februari 17, 2019

Har något hänt

När Ögonblick i norr griper in, tror man ju att något ska hända. Ett resultat av något slag.

Jag tog kontakt med två olika instanser, bara för att gardera mig, när det gällde den trasiga reklamskylten ute på gatan.

Givetvis förutsatte jag då att något skulle hända.
Jo. Något har hänt.

Skylten har nu tagit ett steg mot den slutliga förstörelsen. Glaset är krossat och ligger i en grönaktig driva i små, små skärvor nedanför.

Bra jobbat, kommunen, eller vem det nu är som ska ta tag i saken!

Det blir nog till att jaga vidare efter någon ansvarig imorgon.

*****

2 kommentarer:

Cecilia N sa...

Och sen kan du bege dig till lotten.se och lämna din definition av uttrycket "bättre begagnad".

Bert Bodin sa...

Njae - där hade jag inget att tillföra. Begreppet är så flytande att jag kan hålla med samtliga som kommenterat inslaget.