tisdag, juni 09, 2020

Varför denna brådska

I 34 år har mordet på Olof Palme, varit en olöst gåta.

Imorgon ska Palmekommissionen lämna en slutrapport, som väntas avslöja lösningen. Åtminstone enligt deras eget förmenande.

Varför ska vi då i dagens nyhetssändningar höra diverse teorier om vad som ska sägas imorgon?

Jag har de senaste åren upptäckt en ny yrkeskategori knuten till nyhetsmedia. Både i TV och radio.
 - Och nyhetsproducent var Svea Svensson.

Ja - där har vi det! Nyhetsproducenter sitter och producerar nyheter. 

Nå't ska dom väl göra.

*****

4 kommentarer:

Allmycke sa...

Amen.
Dessa eviga trailers för precis allting gör att jag i alla fall hinner bli innerligt less både på nyheter, nya program eller till och med repriser!

Bert Bodin sa...

@ Allmycke

Det händer att jag missar program som det trailas för, bara för att jag hunnit bli less.

Elisabet. sa...

Dessutom slutar man lyssna när samma trailer vevas om och om igen Jag har alltid funderat över vilken makt producenter har? I t.ex. USA-podden får man ofta vet man som producerat och då undrar jag .., bestämmer denne helt vad det hela ska handla om och sdå får programledarna liksom bara haka på? Jag har frågat, men inte fått svar.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Just så. Hur tänks det i bakgrunden, egentligen?