måndag, augusti 10, 2020

Om det nu var någon ...

.. som trodde på gårdagens lätta snöfall, så kan jag berätta att det var mjölkörtens fortplantning som pågick.

Så försvann en av dina fördomar om Norrland.

Apropå fördomar ... Någon verkar tro att jag är helkorkad. Och min bekvämlighet är definitivt utbuktad.

(E-post idag.)



Jo, fru Dr Joy Edet - jag valde att offentliggöra. Försök med något annat. Eller helst av allt: Låt bli!

Mina fördomar om dig håller på att besannas. Och därmed hoppas jag också att jag utbuktar din bekvämlighet.

*****

5 kommentarer:

Thalassa sa...

Jaså, det var mjölkörten. Undrade vilken VÄXT det var som snöade.
Alltså - man undrar ju: finns det fortfarande folk som går på dessa mail?! Å ena sidan känns det helt uteslutet, å andra sidan borde de ju efter alla dessa år ha försvunnit om ingen nappar.

Thalassa sa...

PS. Kul att du läser Ragnar Jónasson. Jag har också läst dem, även tredje boken som heter ”Dimma” - men det visste du säkert :-).

Elisabet. sa...

Ja, det är så korkat så det är inte klokt och säger förstås mer om avsändaren.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Jag tänker som du; det måste finnas folk som "går på" sådana lockelser.

Jag gillar isländska författare. Jag storgillar Island, efter många besök där.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Men som jag skrev till Thalassa här ovan; eftersom de finns är det nog då att det nappar ibland.