söndag, augusti 23, 2020

Skräp

Vad gör man åt detta? Periodvis svämmar min e-postlåda över med en massa skräp. Ofta taffligt skriven reklam. Ja, reklam är det ju alltid, förstås. Men klassen på utformningen är minst sagt variabel.

Helst skulle jag ju vilja stämma det företag som sålt min e-postadress till alla dessa oseriösa företag. För oseriösa är de. 

Givetvis klickar jag aldrig på länkar i mejlen. Oftast öppnar jag dem inte överhuvudtaget. Då och då lägger jag in filter, som automatiskt tar bort mejl med en viss avsändare. Det håller ett tag, men avsändaradresserna är utbytbara och mycket komplicerade, så det blir lite jobbigt.

Givetvis finns också en länk med ett erbjudande där man kan "unsubscribe". Men det är bästa sättet att visa att min e-postadress är aktiv och jag är rädd att problemet då blir värre.

Har du något tips?

Såhär såg min postlåda ut i morse.
*****

6 kommentarer:

Anonym sa...

Får många dagligen.Jag blockerar kontakten och då har det blivit bättreBabsan

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Hur blockerar du kontakten?

Elisabet. sa...

Och kundtjänsst .....

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Javisst. Mycket förtroendeingivande.

Turtlan sa...

Tänk det får jag väldigt sällan! Knappast aldrig och ändå har jag en gmail-adress. Märklig skillnad.

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Var glad!