tisdag, augusti 25, 2020

Shopping

En dag i stan. Och då måste man ju shoppa, förstås. Om inte annat köper jag mig en lunch på Bistron. En högklassig Wallenbergare.

Men sedan stod dörrmatta, glödlampor och toalettborste på listan. 

Det blev inget. Kunde inte besluta mig för vilken dörrmatta jag skulle ta. Den ska ligga utomhus på terrassen, så det kräver lite väderbeständighet. Glödlampor är en halv vetenskap, så där fick jag lov att forska lite mer om behovet, innan jag köper. Och toaborsten på Clas Ohlson var gjord i Kina, så den åkte tillbaka till hyllan direkt. Man vill ju inte bli bevakad, när man sitter på toa.

Jag är nog ingen bra shoppare, när allt kommer omkring. 

Eller är det just det jag är!?

Man kan ju njuta av vädret också
Man kan ju njuta av vädret också
*****

8 kommentarer:

Elisabet. sa...

VAckert väder här med, men ändå aningen kyligt. Jag kände det tydligt när jag cyklade. Så vacker bild. Är det från Luleå?

Turtlan sa...

Sen är frågan var du kan hitta en toaborste som inte är gjord i Kina....?

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Javisst är bilden från Luleå. Det är Norra hamnen. Där ligger bl.a. lunchstället Bistron, Norrbottensteatern, teaterhögskolan, m.m.

Bert Bodin sa...

@ Turtlan

Jag tror det finns en betydligt snyggare italiensk sak på Åhlens. 😊

Cecilia N sa...

Åh! Ni har fortfarande ett Åhléns?

Bert Bodin sa...

@ Cecilia

Jajamen! Avis?

Cecilia N sa...

Tja ... Jag har väldigt sällan ärenden på stan, och ännu mer sällan gick jag in på Åhléns. Detta inte för att jag handlar så infernaliskt på nätet utan för att jag är väldigt dålig på att vara konsument.

Bert Bodin sa...

@ Cecilia N

Det är en bra egenskap. Att inte vara konsument i onödan, alltså.