lördag, april 24, 2021

En så'n ...

.. dag, då inget särskilt hänt. En dag som bara förflutit, glidit förbi. Visserligen ett coronasäkert besök på Café La vache, där vi fick kanelbullar direkt från ugnen. Det satt fint, vilket vi också gjorde med utsikt över gatulivet. Sånt gillar jag.

Träffade iranska vänner på vägen hem. Vi har inte setts på ett bra tag. Vi kunde konstatera att vi kände igen varandra bakom munskydden. Men det var nästan på håret att vi missade. Vi kunde också konstatera att vi alla mådde bra. De väntar på att få vaccinera sig, men garderade sig för att vi får leva med det här eländet ett bra tag till, tyvärr.
 - Mutationer, sa hon. Man vet aldrig var man har dem.
 - Sant, sa jag.

-----
Min tur att fixa middag. Det blev en baconfylld älgfärslimpa med goda tillbehör. Överraskande gott.

TV-kväll med Muren, Belgravia  och lite Midsomer.  

Ja, och så var den dagen över.

*****

4 kommentarer:

Thalassa sa...

Vi tittar också på Muren o Belgravia. Tyvärr är ”bästa TV-kvällen” - fredag - nu totalförstörd, enligt mig. OK, jag fattar att På Spåret inte kan köras ständigt och i evigheter, men avbytaren är det flabbigaste, fånigaste ... o s v. Tycker jag - och återgår till bokvärldens fantastiska utbud.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Eftersom Bäst-i-test är det enda trams jag ägnar mig åt, så får det gå. 😇

Thalassa sa...

Det är helt OK att tycka olika, så tramsa på, du 😁

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Åååh. Tack! Jag har varit sååå orolig. 🙃