torsdag, maj 20, 2021

Vet inte ...

.. om det är jag, eller alla andra som har förändrats under pandemin.

Men nog verkar allmänheten ha missuppfattat det här med bra låtar. 

Jösses vilka lågvattenmärken som sköljde över oss i kvällens Eurovisionssemifinal. Portugal var bra och gick vidare. Estland var också bra, men fick åka hem. Lettland fick också åka hem och borde aldrig ens ha fått framföra sitt bidrag. Något så uselt har jag sällan hört. Albanien var lika sopigt, men får vara med i finalen. Märkligt!

Som sagt; pandemin sätter tydligen sina spår. Man har ju hört att smaksinnet kan försvinna.

*****

10 kommentarer:

Allmycke sa...

Hörde nån häromdagen som beskrev deltagarna med nåt i den här stilen - "jag KAN sjunga, jag VILL kunna sjunga, Jag bara STÅR här eller jag vill egentligen INTE stå här...
Eftersom jag inte såg eländet, kan du använda de här kategorierna som du behagar!

Bert Bodin sa...

@ Allmycke

"Jag VILL kunna sjunga" var nog den vanligaste kategorin.

Babsan sa...

Jag tittar inte på Eurovision oftast gräslig musik

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Jag är så positivt lagd att jag TROR att det ska bli bra, eller bättre. 🙃

Elisabet. sa...

Kan det ha med ålder att göra? Vi är nära sjuttio eller över sjuttio - är vi rätt målgrupp?

Rexxie sa...

Precis, Darling E!

Bert låter precis som min mormor för 40 år sedan. "Det var bättre förr, Harry Brandelius var mycket bättre" och så vidare...

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Målgrupp???

Den enda målgrupp jag tillhör är den som har kunskap om att toner ska tas i en viss följd för att viss harmoni ska bildas.

Sen kan ju unghingsten Rexxie spela Lettlands bidrag på Spotify hur mycket han vill.

😉

Bert Bodin sa...

@ Rexxie

När jag var barn lyssnades det aldrig på Harry Brandelius. Det var rock och jazz.

Och som jag skriver till Elisabet här ovan: Spela Lettlands bidrag på Spotify hur mycket du vill. Men ha hörlurarna på dig!

Å du ... Jag gillar Sveriges bidrag också. Han låter ju som Bertil Boo. Har du lagt märke till det?

Elisabet. sa...

Bert: varje år hör jag människor i min ålder och äldre förfasa sig över hur eländig musik det är i Eurovision Song Contest. Är det verkligen till oss dom vänder sig? Nej, det tror jag inte.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Men man kan väl ändå ha en åsikt. Det fanns flera bra bidrag också. Men vissa verkar ju tillkomna för att man ska slippa vara värd för nästa års tävling.

Och du får inte förolämpa yngre människor. Jag tror inte att de kommer att gå och digga Ukrainas, eller Albaniens bidrag i sommar.