torsdag, februari 10, 2022

Godkänd

 - Nu gör vi så att vi anser dig frisk, sa läkaren. Därför kommer vi inte att kalla dig till oss mer. Men du är alltid välkommen att ta kontakt om något händer.

Så blev det, efter dagens koll på hjärtavdelningen på Sunderby sjukhus. Blodförtunnande Eliquis, fortsätter jag med. Inte mig emot. En annan medicin, Metoprolol, drar vi ner på till hälften. En liten tablett om dagen är allt jag anses behöva.

Blodtryck 130/80 på ena armen och 127/80 på den andra. 

 - Det ser bara bra ut, sa läkaren. Men jag kommer att be Hälsocentralen att hålla koll på din sköldkörtel. Där har du varit och fladdrat en aaaaning.

Vi hann prata Island en stund också, med anledning av att jag, av en ren slump sett på FB att han varit där och liksom jag gillar landet. 


*****

8 kommentarer:

mtomins sa...


Good news, Bert!

Marta in Ontario

Elisabet. sa...

Låter ju som bäst! Grattis!

Bert Bodin sa...

@ mtomins

Thank you Marta. Hope everything is fine with you too.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Känns skönt.

Babsan sa...

Låter toppen 👌

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Jo, det känns bra.

Monet sa...

Härligt Bert! Eliquis is for life och är bra blodförtunnande skydd och med bara hälften betablockerare kommer du känna av lite bättre kondis (om du känt dig påverkad tidigare). Man ska vara glad att leva i dessa tider - modern hjärtsjukvård leder till många extra år med bra livskvalitet!

Bert Bodin sa...

@ Monet

Precis så känner jag också.