tisdag, februari 22, 2022

Jag brukar sällan ...

.. hitta något på bokrean. Men jag gick dit i alla fall. Lite nyfiken är man ju. Inte var jag som de där största entusiasterna som står i kö klockan öppningsdags (oavsett när det är), utan jag gick nu på eftermiddagen. 

Det var inte särskilt mycket folk. Ingen trängsel. Jag kunde lugnt gå omkring och botanisera. Träffade en av grannarna. Hon frågade om jag hade läst "Där kräftorna sjunger". 
 - Jodå, sa jag. Men jag tyckte väl att den var sisådär.
 - Jaså, sa hon. Men jag har bestämt mig för att köpa tre böcker, så den får hänga med.
Lilian, en annan granne, smet förbi oss på sin jakt efter fynd också. 
 
Nåja - jag hittade också tre titlar, två som jag läst om och den tredje helt okänd, även om jag läst något av Måns Kallentoft tidigare, men minns inte vad. 
 
John Ajvide Lindqvists "Vänligheten" är ju omtalad. Men inget som man läser i sängen före sovdags. 716 tunga sidor vill man inte ha i huvudet, om man nu råkar somna. Men vem vet, den kanske är för spännande och kuslig för det. 

Förrådet fyllt, för ett tag framåt. 

*****

Inga kommentarer: