måndag, februari 14, 2022

Vyer

 - Är det inte en fantastisk stad vi bor i? 
Träffar Kristina nere vid Södra hamnpromenaden på min runda.
 - Det är ju så vackert överallt. Alla dessa vyer över vatten oavsett var man går. 
 - Jo, sa jag. Vi har ju öppna vyer på fyra sidor här i innerstan. Det gillar jag. 
 - Precis, sa hon. Och vilket härligt väder.
 - Helfint. Och inte blåser det heller.
 - Nä - det är ju ovanligt.

Jag går vidare och tar vägen över isen ett stycke. Det är en riktig vinterdag. Som den ska vara. Avslutar den nästan timslånga rundan genom stan och kommer hem till nygjort kaffe. 

Det ser ut som att fler isslingor ska bli till. Förberedelser för det holländska mästerskapet, kanske.

Ispromenad

En annan vy, när jag vänder hemåt.


*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Oj, vilken annorlunda björk! Den måste vara rejält till åren kommen!

Bert Bodin sa...

@ Elisabet

Eller också bara wild and crazy.