tisdag, mars 01, 2022

Allvar

Så har vi fått uppleva en smått historisk kväll. Statsministern håller tal till nationen. Det sker inte ofta. Men när det händer är det av en speciell anledning. 

11:e september, tsunamikatastrofen ...
Nu, krig i Europa. 

Jag hade förstås helst sluppit det. Har vi inte haft tillräckligt med kriser de senaste åren
 Nu späs det på med en ny, som vi inte vet slutet på.

Hon gjorde det bra, tycker jag. Magdalena Andersson har verkligen fått en elddopsliknande start på sin nya karriär.

Klipp från nyhetssajten Omni.
*****

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Men BEDRÖVLIGT dåligt av SVT-ledningen att låta en till synes ung och oerfaren programledare sköta intervjuerna efteråt. Jag led med henne och klarade inte av att se till slutet. Nog borde väl ändå cheferna se till att en verkligt erfaren studioreporter/programledare hade det ansvaret?

En vanlig man sa...

Jag håller med Elisabet i att det var inte lätt för programledaren vilket gjorde att jag inte kollade klart. Men de erfarna programledarna sitter kanske hela dagarna och jobbar nu. Jag kan tycka att det hade räckt med talet man behöver inte alltid sitta i studion och analysera varje gång.

Guy sa...

Jag kunde inte heller se den stackars programledaren till slut utan kände mig tvungen att byta kanal.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet
@ En vanlig man
@ Guy

Visst tyckte också jag att hon verkade oerfaren. Men jag fick ändå ut en hel del av det hennes intervjuade sade.

Hon fick nog bra träning, trots allt.