onsdag, mars 30, 2022

Igen

Så har en SD:are trampat i klaveret igen. För vilken gång i ordningen orkar jag inte hålla i huvudet. 

Riksdagsledamoten, tillika försvarsutskottsrepresentanten Roger Richthoff har i sociala medier delat en video, som innehåller rysspropaganda. Dessutom finns tydligen vissa antisemitiska inslag. 

Han ska nu uteslutas ur partiet.

Idag urskuldar han sig i en intervju. 
- Jag såg inte hela videon.

Nåja - det må så vara. Men en som är så omdömeslös att man inte kollar vad man lägger ut offentligt, förtjänar inte en riksdagsplats. Än mindre en plats i försvarsutskottet. Sådana "anställningar" kräver ett bättre CV.

Å andra sidan var det ju lyckosamt att han gjorde bort sig, så att istället sågspånen blev offentliga.

*****

6 kommentarer:

Babsan sa...

Å istället blir han poltisk vilde…skandal om du frågar mig.Lämnar man sitt parti och riksdagplats ska man inte få vara anser jag

Bert Bodin sa...

@ Babsan

Nej - det är en annan märklig sedvänja.

Anonym sa...

PRECIS!!!

Elisabet. sa...

Instämmer med Babsan. Jag skulle skämmas ögonen ur mig att ta emot en rejäl lön, när jag lämnat det parti jag blivit invald i och lovat att representera.
Skamligt, helt enkelt.

Gunnel sa...

Håller med föregående skrivare. Man försöker väl "motionera" bort de politiska vildarna. Ingen har ju dem sin röst.

Bert Bodin sa...

@ Elisabet
@ Gunnel

Jag har länge undrat över de där "vildarna". Vem representerar de? De har ju underlåtit att redovisa sina åsikter innan valet där de fick förtoendet.

Kanske en lagändring vore på plats.