söndag, mars 13, 2022

Ny bok

Jag lägger Anna Kurus bok Den första frosten till handlingarna. Den var inte så bra som jag hade hoppats. Lite av ett kammarspel i friluftsmiljö. Korta scener rakt igenom. Lättläst, visserligen, men ... Nej, även om jag fortsatte till slutet. Den var inte min melodi. 

Nu var det ju den första boken i en trilogi, och då undrar jag om jag ska fortsätta med nästa två delar. Vi får se. Ska ju träffa författarinnan i april.

  

 

 

 

 

Men jag fortsätter med en annan norrbottensförfattare (de har ju blivit så vanliga på sistone) nämligen Tina N Martins Befriaren, som uppmärksammats. Även detta ett förstlingsverk, av denna bodenförfattare. 

Mord och kidnappning ingår. Frireligiös församling, likaså.

 

 

 

 

*****

4 kommentarer:

Thalassa sa...

Då tolkar jag detta som att vi ger ungefär samma omdöme om AKs bok. Befriaren har jag läst men kommer inte ihåg vad jag tyckte. Ser att det är ”många böcker se’n” jag läste den och att jag gett den tre stjärnor i min Goodreads-app (av fem).

Gunnel sa...

Läste "Befriaren" i fjol och gav den också 3 stjärnor av 5 på min privata skala. Störde mig på något, men jag minns inte vad.

Bert Bodin sa...

@ Thalassa

Ibland är det så. Man kommer inte ihåg vad en bok handlar om, när det gått en tid.

Bert Bodin sa...

@ Gunnel

Se där! Ännu en som inte minns. 😏