onsdag, april 13, 2022

Ny bok

Då var det dags att ta itu med en rea-bok. Långt ifrån den norrbottniska sfären, som senast varit dominerande både i handling och författarskap en tid. 

Vet inget om den förutom det som framgår av baksidestexten. Men den verkar ju aktuell, vilket redan titeln skvallrar om. Det verkar vara en deckare i brittisk stil. 

Skriven och utgiven redan 2020, så hade väl inte Peter May så väldigt mycket att gå på. Kommer inte ihåg om någon lockdown hade timat så tidigt i pandemin. 

"En profetisk och oroväckande läskig thriller", skriver The Guardian.

Vi får väl se.
 

-----

Tina N Martins Befriaren lade jag alltså till handlingarna. Jo, den var välskriven. Men tyvärr tappade jag bort mig i alla vindlingar och framförallt det persongalleri som hela tiden växte och växte. Så nu kan jag konstatera att jag inte klarar att räkna ut varför Eva blev mördad. Vad var motivet? Hm!

*****

Inga kommentarer: