fredag, april 15, 2022

Vår vår ...

.. är härlig.
Vita vidder gör att solskyddsfaktor 30 gäller. Vi is- och skogsvandrar; ser att myrorna är i full fart i de stackar som smält fram.
 
Någon björn träffar vi dock inte på. Det var ju Tiburtiusdagen igår, den dag som traditionellt är den dag björnen lämnar sitt ide.

Sedan sitter vi på  terrassen och lyssnar till bofink och blåmes. Med en kopp kaffe. Vi har det oförskämt bra. Får nästan lite dåligt samvete med tanke på omvärlden.

Senare på eftermiddagen blir det bubbel och löjromskrustader, som aptitredare före middagen. Den står jag för, så inte har jag tid att sitta här och .....



*****

2 kommentarer:

V sa...

Löjromskrustaderna fick det att vattnas i min mun! Oj så gott! Jag avstod ju inköp av löjrom i höstas och nog har jag saknat delikatessen.

Bert Bodin sa...

@ V

Vi köpte ett kilo, och hade lite kvar från året innan. Så vi lyxar.