fredag, oktober 27, 2006

Bortrest..

... kände jag mig idag. Äta frukost på hotell hör inte till vardagen nuförtiden. Idag var det i alla fall ett undantag, eftersom jag var inbjuden till frukostmöte med BNI (nej, inte BMI!), Business Network International.

Nätverket består av företagare som träffas en gång i veckan för att utbyta kontakter, funderingar och kunskap om sig själva, och andra. Jag var inbjuden som gäst av Tiina. Varje deltagare och gäst, får någon minut på sig att berätta vem man är, vad man gör, och varför. I gruppen får bara finnas en representant för varje bransch. Bra för att undvika "jobbsnack", och för att undvika konkurrentkrockar.

Min bransch var jag definitivt ensam om att företräda i detta sammanhang; De arbetssökandes.

En bra idé, för nätverksskapande. Tack Tiina, som bjöd.

Och minsann... träffade jag inte en bloggläsare också?
Jo! Sekreteraren för dagen visade sig vara trogen besökare hos mig.
Men inte kommentatör.
Ändring blir det, lovade hon.
Nu!
---


Mitt nästa möte för dagen blir en anställningsintervju.
Klockan 10 kan ni hålla tummar och tår och hoppas att jag inte är bortrest, har alla getter hemma och inte blir bortgjord.




Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: