onsdag, oktober 11, 2006

"Herregud...

... jag har ju flängt fram och tillbaka över gränserna och bott utomlands. Hur skulle jag ha hunnit med att sätta mig in i alla bestämmelser som gäller här i landet. Snälla nån - jag har ju just kommit hem. Hur mycket är klockan?... Nej, nej, jag menar, vilket år är det? .... Jaha. Då är det ju bara nio år sedan. Och förresten! Hur tror ni att en kulturminister skulle ha tid att titta på TV? Eller lyssna på radio?
Nä - Nu får ni gå härifrån. Här skall städas. Det är ju så svårt att få tag i bra polskor nuförtiden.
Dom skall ju ha också ha betalt.
Nuförtiden.
Har jag hört."





(Och jag väntar med spänning på morgondagens avslöjande. Vad är det för bottenskrap från etikkursens kuggade elever han anställt, herr Reinfeldt?)


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: