Allt - Inget
Nedkast - Uppkast.
Med krydda och en del snygga bilder.
Från en, för många okänd del av Sverige.
Nu!
tisdag, oktober 31, 2006
Kampen går vidare
Ögonblick i norr har alltid strävat efter att vara folkbildande. I motvind, drivis, åska och regn; Oförtrutet har kampen pågått utan sidoblickar, utan baktankar, utan profit annat än den berusande känslan av att alltid ha rätt.
Trogna läsare känner säkert igen sig. Skakar på sina små huvuden och tänker "Nej - inte i år igen!".
Ledsen. Men jag kan inte ta hänsyn till er. Barrikaden finns där för att stormas.
---
Till saken:
Jag kommer nu att ställa en fråga som inte kan besvaras med ett ja, eller ett nej. Och jag ber dig, högt värderade läsare, att noga överväga svaret innan du avger det, i och förty att jag blixtsnabbt kommer att hugga på varje felaktigt bidrag.
Uppgift: Du skall med egna ord, med hjälp av Ögonblick i norr:s kommentarsservice, beskriva varför de ovan avbildade objekten har åsatts respektive benämning i den av Clas Ohlson idag offentliggjorda publikationen. Vilken av benämningarna finner du mest adekvat? Motivera!
Tillåtna hjälpmedel: Bilden ovan (som är klickbar för bättre tydlighet), internet och din egen hjärnkapacitet.
Sekretessklausul: Om du tidigare kommenterat, diskuterat, eller munhuggits med Ögonblick i norr i liknande frågor och känner till bloggens grundinställning, ombeds du att helt avstå deltagande. Överträdelse kommer att beivras.
Tidigast onsdag 01 november kl 22.00 kommer Ögonblick i norr att bedöma inkomna bidrag.
Belöning i form av priser, gåvor eller andra likartade företeelser kommer ej, jag upprepar; Kommer EJ att förefinnas.
Folkbildning har ädlare syften.
Ögonblick i norr önskar lycka till.
Uppdatering: Slutrapporten hittar du här!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Välkommen att kommentera.