söndag, maj 26, 2019

Glädjande

Plikten fullgjord. Har promenerat iväg och lagt min röst.

Det var jag inte ensam om. Faktum är att det var en liten kö fram till valförrättarna och folk på väg in, när vi gjort vårt och var på väg ut.
Det verkar hälsosamt.

Annat var det med en kvinna som intervjuades i radio i morse.
- Vet du vad det är för dag idag?
- Jo. Det är morsdag, svarade hon.
- Och EU-val. Ska du rösta?
- Nej... jag har inte tid. Jag jobbar hela dagen.

Häpp. 

Intervjun gjordes tidigt i morse. Utanför en vallokal som precis hade öppnat. De stänger klockan 21.
Det var värst vilken rejäl heltidstjänst hon måste ha. 13 timmar.

*****

4 kommentarer:

Turtlan sa...

Det beror ju påvilket parti hon hade tänkt rösta på ;-) Kan ju både vara bra eller dåligt att hon röstar eller inte röstar.

Men ok, alla har rätt att rösta och bör så göra!

thord wiman sa...

Huga och voj för sådan lättsinnig (huvudlös) obetänksamhet och det ryser inombords obehagligt. Som det också gör när någon av de kvarvarande ofta betalda klimatförnekarna begär ordet eller när politiker med värsta emfasröster diskuterar miljö och klimat inför E-valet hur duktiga de är och hur skarpa, ambitiösa klimatmål de har när fakta visar att nästan alla klimatrelaterade utsläppskurvor globalt ökar. Vilken skandal det är!
Heja Greta!!

Bert Bodin sa...

Jag skulle vilja veta hur en sådan person egentligen resonerar. Någon annan får bestämma? Vill man kanske ha diktatur?

Bert Bodin sa...

Heja Thord! 😎