måndag, maj 13, 2019

Nä'men

Nä'men jag skulle kanske ta och berätta lite från livet här i norr.

Nä'men - inget allvarligt. Bara sån't jag hör om och tänker på.

Nä'men - det här med bensinpriserna gnys det mycket över just nu. Och jag förstår att kostnaden blir hög, för de som är beroende av bilen. Men det är kanske inte så många som är just "beroende".

Nä'men - det visar sig att det körs mera bil i och kring storstäderna, med sin väl utbyggda kollektivtrafik.

Nä'men - det är sant, alltså.

Nä'men - jag skulle kanske tala om varför jag hela tiden säger "nä'men". Nä'men - det har jag börjat lära mig. Är det inte under intervjuer med idrottsfolk, så börjar det även sprida sig.

Nä'men - imorse hörde jag alltså en intervju med en kvinna, någon officiellt representant för en myndighet. Nä'men - vad det handlade om har jag glömt. Nä'men - jag räknade bara de där nä'men:na, så jag kom av mig och glömde lyssna till vad hon sa. Jag fick det till 17 stycken under ca 5 minuter.

Nä'men - det är heeeelt naturligt.

Jo'men!

*****
PS. Nä'men nu ska jag käka lunch.
Nä'men hej så länge.

4 kommentarer:

Thalassa sa...

Nä’men det var ett vågat inlägg! Några fler sådana - och du tappar följare -:).
I realskolan hade vi en (hemsk o skrämmande) fysiklärare, som avslutade varje mening med ”va”. Jag satt och gjorde streck för varje ”va”, och det var ju inte så lyckat för inlärndet.Bidragande orsak (kanske) till att jag blev latinare.

Nä’men lunch så tidigt? Här är det elvakaffe.

Bert Bodin sa...

Haha - nä'men vi blev hungriga lite tidigare idag.

Turtlan sa...

Läste att om man räknar om bensinpriset i förhållande till lönen så är det i te alls högre.... Sen har vi bensinsnålare bilar numera.
Samåka kan man ju göra också. Finns säkert någon slå ihop sig med. Men visst, jobbigt vänta en stund om man arbetar olika tider.

Bert Bodin sa...

Jo. Jag har den där sammanställningen om vad bensin/diesel kostar i relation till löneläget. Ska nog lägga ut den här.