fredag, februari 21, 2020

Illa berörd

Sverigedemokrater ger mig rysningar. Nu har de begärt att Sveriges Radio och Sveriges Television ska komma till Riksdagen för att förmodligen hudflängas på grund av något i deras ögon misshagligt program.

Jojo - de bekänner sig mer och mer till sina förebilder Ungern och Polen med flera tvivelaktiga (så kallade) demokratier.

Annika Bryn skriver bra om detta i sin blogg.

Katrine Marcal skriver om ett annat exempel som rör liknande frågor i dagens DN.  Det handlar om trumpkopian Boris Johnsons angrepp på BBC. (Hoppas du kan läsa länken.)

Det kallnar i Sverige och världen. Och jag ryser.

*****

5 kommentarer:

Benved sa...

Obehagligt och jag hoppas verkligen att de som har möjlighet håller emot. Ja, jag gör vad jag kan också men det är det nog inte så många som märker!

Bert Bodin sa...

@Benved

Man känner sig rätt maktlös i situationer som denna.

Turtlan sa...

Ryser jag också. Mycket. Läst någon dum bortförklaring de hade sen. Något om att man ville få höra om vissa saker... liksom slätade över.
De känner väl sig trampade på eller tål inte den kritik de får. Eller så är det för avancerat för dom när journalisterna skriver.

Ryser!!!

Bert Bodin sa...

@Turtlan

Tendensen är tydlig i alla fall.

Turtlan sa...

De vill tydligen förändra / dra in presstödet också. Brrrrrr!