Jag skickade ju ett mejl till företaget som importerar och säljer belysningen. Dels till själva företaget och dels till VD:n för samma företag. Sakligt redogjorde jag för vad som hänt, utan att låta alltför negativ.
Hej!
Köpte en laserlampa för utomhusanvändning. Röd och grön belysning skulle enligt era fina ord sprida sig på upp till 50 kvadrat.
Installerade och testade. Först inomhus. Det gick fint. Sedan utomhus, med resultatet att de röna försvann och de röda först var starka och fina, men efter någon timme falnade de.
Lämnade tillbaka till butiken med reklamation och fick en ny.
Resultatet blev detsamma. Den gröna färgen lyser med sin frånvaro, om man så
säger.
Enligt produktbeskrivningen ska belysningen fungera i temperaturområdet " -26 - +35". Den första testades i - 5, den andra i -7. Någonting i era löften är inte att lita på.
Jag emotser ert svar med förslag/tips på åtgärd.
Med vänlig hälsning
Bert Bodin
Såhär en vecka senare (snart) så har företaget inte ens behagat bekräfta att man fått mejlet. Än mindre svarat, förstås.
Det tycker jag är rätt uselt. Eller hur?
*****
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Välkommen att kommentera.