torsdag, december 08, 2016

Dåligt

I förra veckan berättade jag om mysteriet med julgransbelysningar och mitt misslyckade inköp.

Jag skickade ju ett mejl till företaget som importerar och säljer belysningen. Dels till själva företaget och dels till VD:n för samma företag. Sakligt redogjorde jag för vad som hänt, utan att låta alltför negativ.

Hej!
Köpte en laserlampa för utomhusanvändning. Röd och grön belysning skulle enligt era fina ord sprida sig på upp till 50 kvadrat.
Installerade och testade. Först inomhus. Det gick fint. Sedan utomhus, med resultatet att de röna försvann och de röda först var starka och fina, men efter någon timme falnade de.
Lämnade tillbaka till butiken med reklamation och fick en ny.

Resultatet blev detsamma. Den gröna färgen lyser med sin frånvaro, om man så
säger. 

Enligt produktbeskrivningen ska belysningen fungera i temperaturområdet " -26 - +35". Den första testades i - 5, den andra i -7.
Någonting i era löften är inte att lita på. 

Jag emotser ert svar med  förslag/tips på åtgärd.
Med vänlig hälsning
Bert Bodin

Såhär en vecka senare (snart) så har företaget inte ens behagat bekräfta att man fått mejlet. Än mindre svarat, förstås.

Det tycker jag är rätt uselt. Eller hur?

*****

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen att kommentera.