söndag, december 18, 2016

God Jul från Schweiz

Så kom traditionsenligt årets Schweiziska julhälsning från Lena. Hon, som är syster till en kollega till mig; en kollega som jag känt sedan första klass i småskolan. Hänger du med? Vi hängde ihop rätt mycket, jag och kollegan. Sedan följde hans systrar med (jo, de är tvillingar) på köpet, så att säga. Det var ju väldigt liten åldersskillnad också, så det funkade bra.

Med årets julkort kom inte bara chocklad. Där låg också ett foto, som visar Lena och jag i en hammock i Näkna utanför Norrköping. Bilden tagen 1969. Jag har just fyllt 20. Lena 18 lite senare på sommaren. Kollega Janne, skolkamrat från ettan, och numera kollega, tog bilden.

Och märkligast är: Vi har inte förändrats ett endaste dugg sedan dess.

Tack Lena med familj. Önskar er en God Jul och ett kommande Gott Nytt År. Jag vet ju att du brukar vara här och läsa min blogg. 

Som om det vore igår ... Ja, eller i somras, då.

*****

2 kommentarer:

Eva Nygren sa...

Så coola ni ser ut. Det är så sorgset-roligt med gamla bilder.

Bert Bodin sa...

Coola är ordet. Lite hippiestuk.