tisdag, januari 07, 2020

Återigen ...

.. en så'n där händelselös dag. Som det blir ibland. Ja, förutom en träningssession på gymet och en lunch med god vän.

Teknikjakt också. Byter man till ny mobil så kan man ju ge sig katten på att gamla laddsladdar inte göre sig besvär längre. Nu är det usb-c i den ände som ska in i telefonen. Så heter den nya kontakten, har jag lärt mig. Och vi är vana att på strategiska ställen ha laddsladdar utplacerade, så att man slipper tänka på att komma ihåg att ta med sig utrustning i alla lägen. Stugan. Och  bilen. Idag var det inte sladdarna som var problemet, egentligen, utan den mojäng som sladden skulle kopplas in i, i bilen. Lyckades slutligen hitta en lämplig "cigarettändaruttagsadapter" med två usb-a-uttag. Så nu kan vi båda ladda våra leksaker, när vi är ute på  vägarna.

Lugnet infann sig igen och eftermiddagen ägnades  bland annat av ett avsnitt av Elena Ferrantes Min fantastiska väninna som vi ligger efter med, och får lita till SVT-play. Vet inte vad jag tycker om den. Miljöerna är fantastiska, men jag tycker Linù är lite för "stel" i sin framtoning. För mesig. 

Ja det var väl vad som hände. Förutom en rätt läskig engelsk skräckis sent på kvällen. 

Ute regnar det.

*****

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Min händelselösa dag får lite "input" av eftermiddagsjobb. Sex timmar.
Ibland är det precis vad som behövs - för mig, alltså -.

Bert Bodin sa...

@Elisabet

Jo, det är oftast inte så händelselöst, som man tror, pensionärslivet. :-)