torsdag, januari 30, 2020

Återigen ...

.. en vanlig torsdag. Återigen utan ärtsoppa. Men som vanligt ett gymbesök på morgonen, lunch med god vän och ..... nej, sedan blev det lite variation, trots allt.

I mysig snöyra promenerade jag iväg den 35-minuterslånga promenaden till min frisörs Siv, för en tillklippning. Men sedan tillbaka till vanorna igen, med besök på ett av våra kontor, som ligger i huset intill. Träffar gamla kolleger. Fikar. Precis som jag brukar, efter hårkaperiet.

Och sedan blev det förstås en lika lång promenad hem. Nu i tilltagande snöfall och vind. Det känns så genuint att vi nu fått en normal snövinter. Var hälsad.

Härifrån till evigheten. Min utsikt på promenaden hemåt på vägbanken över Norra stadsfjärden.
Snart skymtar jag innerstaden, med domkyrkan, Elite Stadshotellet, stadshuset och Norrbottensteatern med teaterhögskolan. Skymtar även en skridskoåkare.

*****

Inga kommentarer: