onsdag, januari 08, 2020

Syskonträff

En av mina syrror bor i Stockholm med man och, sedan länge utflugna barn. Men de har också tillgång till ett fint litet hus här i luleåtrakten. En stuga som ingår i den gård som är min svågers föräldrahem. Gården går i arv till nya generationer. En vacker norrbottenslänga står intill stugan. Flera besök här blir det varje år.

Idag var vi bjudna på lunch. Benke, jag, min luleåsyster och svåger bänkade oss i det trivsamma köket, efter en spännande broddgång från bilen över en fullständigt isbelagd gårdsplan.
 - Vi tränar på att se ut som nittifyraåringar, sa jag till Inger, som stod på bron och bevakade vandringen.
Att sanda hade inte haft någon effekt. Det skulle bara rinna bort. Gården sluttar lite.

Nu serverades vi svåger Leifs goda och mustiga fisksoppa, följt av kaffe och godbitar av olika slag.

Under tiden avhandlades minnen, språkfrågor, public service, balansträning, matlagning, minnen igen, skolfrågor, pubtips, blinkersanvändning, Clark Olofsson, roliga historier, hunduppfostran ... ja, massor av världsproblem i drygt fyra timmar. Tyvärr skrevs inget protokoll som hade kunnat berätta om alla lösningar, så vi får väl göra om allt en annan gång.

Det ser jag fram emot.

*****

Inga kommentarer: