måndag, januari 20, 2020

Jag har en app ...

.. ja, inte bara en. Men jag försöker begränsa mig till sådana som jag har, eller kan tänka mig ha behov av.

En av dessa är krisinformation.se. Där är det menat att snabbt och enkelt ska kunna hämta information om läget i tillvaron, när det krisar. Appen är gjord av MSB Myndigheten för samhällsskydd och beredskap. Jag tyckte att den skulle vara ett bra komplement till den info som P4 ska stå för om något allvarligt händer. 

Igår läste jag en ledarkolumn i DN, som jag mycket väl skulle ha kunnat skriva själv. För den uttrycker exakt vad jag upplever, när jag någon gång går in i appen och kollar av intresse, när jag först hört något om t.ex. en jättelik skogsbrand, eller en allvarlig storm. Kort sagt. Det verkar lite taffligt. 

Läs kolumnen här. (Hoppas den är öppen för andra än prenumeranter.)

*****

Inga kommentarer: