måndag, april 01, 2024

Förväntansfull

Ny bok påbörjad. Brandmannen av Ulf Kvensler. En 'psykologisk thriller', sägs på omslaget. Det brukar jag gilla mer än de vanliga kriminalromanerna. 

Förväntningarna är stora, mycket stora. För jag gillade hans förra bok Sarek väldigt mycket. Den var ju nästan gastkramande. Den handlade också om trakter som jag vandrat i. Inte heller var det femtielva karaktärer som jag skulle ha i minnet samtidigt. Det räckte gott med fyra personer. 

Vi får se hur det blir med den här boken. Hittills (de 40 första sidorna) har den tyvärr handlat lite för mycket om fotboll. Det är ju inte min tekopp, förstås. Men det kanske reder ut sig.

Förväntningar.


*****

6 kommentarer:

Majalena sa...

Ska bli intressant att höra vad du tycker om "Brandmannen", jag läste den i höst med mycket stora förväntningar, men nej den kommer inte upp i "Sareks" höjder... tyvärr.

Bert Bodin sa...

@Majalena

Då får vi se vad jag tycker.

Babsan sa...

Tyckte inte heller den var lika bra som Sarek,tyvärr

Bert Bodin sa...

@Babsan

Aj'då. Hm ...

Loloudia sa...

Jag blev också besviken. Gillade Sarek, men inte den här. Den var ”för mycket” på något sått - på nästan alla sätt utom de bra.

Bert Bodin sa...

@Loloudia

Jaså. Tråkigt. Det låter ju inte så bra. Men jag fortsätter vidare.