torsdag, november 30, 2006

Har ni hört; Anders och Eva...

Idag har Anders namnsdag. Det är viktigt att veta. Och jag kan då konstatera att vi får en kall jul.

För när Anders slaskar, braskar julen. (Braska betyder att temperaturen ligger under fryspunkten.)

Egenligen så lyder ursprungsuttrycket "Anders braskar, julen slaskar". Men enkel logik säger ju att det även kan vara tvärtom. Eller hur?

I år hoppas jag verkligen att min version stämmer, för maken till blött och slask, som vi upplevt denna novembermånad, tror jag aldrig jag varit med om förr. Vill heller aldrig göra igen.

Sen blir man lite delad, när man grubblar vidare på det där. För en kall jul innebär ju nödvändigtvis inte en vit jul. Inte nuförtiden. Det är alltså fler variabler som måste stämma in. För när det snöar är det milt.

Denna jul kan alltså bli kall och grå! Hoppfullt, va?

Men lugnast är ändå att lita till vetenskapen. Vill du fördjupa dig i hur det egentligen ligger till, så finns det forskning*) på förhållandet mellan Anders och Eva. Och när man läser den, så förstår man att det kan bli rätt mänskligt till jul. Lite hipp som happ, alltså.

Som livet.

Fast man vet ju aldrig hur kvinnor är.



*) De smaskiga sidorna finns från sid 27 och framåt.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: