torsdag, november 09, 2006

Limbo

Äntligen på jorden igen! Eller i jorden, i fibern, på nätet efter ett antal timmar i ett gastkramande vakuum, då man varken vetat ut eller in, fram eller bak, upp eller ner.

Tala om beroende.
Finns det plåster?

När jag tryckte iväg mig, sköt ut mig i det stora intet, så tänkte jag, bära eller brista. Det här går säkert snabbt. Datorer är ju snabbtänkta. Tror man.

Och ingenting hände. Jag fick ett meddelande om att det var på gång. ”Your blogs are being moved to the new version of Blogger.”

Några minuter senare fungerade min blogg som vanligt. Men med ytterst snabb laddning av sidan, antog jag att det var klart. Smidigt, tänkte jag, omedveten om vad som komma skulle. Det gick bra i en timme. Jag gjorde en uppdatering. Det gick bra i två timmar. Kommentarer flöt in.

Men…. Efter två och en halv timme möts jag av ett flyttbesked. ”Your account is currently moving to Blogger in beta”. Och man ser framför sig hur små gubbar bär grejer, stuvar, pustar, dricker pilsner, åker hiss, tappar porslin, svär, fastnar i trappen med soffan. Klart att det måste ta tid. Allt det där som jag samlat i två och ett halvt år.

Sen slog det mig. Det är ju natt där borta. På den amerikanska västkusten någonstans är man ju lagrad. De började flytta halv tio på kvällen. Men sen gick dom hem! Utan att säga hej, vi ses imorgon. Oartigt!

---


Men en god lunch, ett besök på Systemet, och den nya 06:an hemburen, så löser sig det mesta.

Välkommen till min nya blogg!

Undrar om det märks……..?

Vad är nu det här………..

Men va!?

Oj!

Nämen….!

Waaow!


Inga kommentarer: