tisdag, augusti 16, 2022

Dagens runda ...

.. gav också besked om att hösten är här. Eller åtminstone i antågande. Mycket snö blir det också, enligt min tolkning om det där med rönnbär.

Men nog har de väl mognat lite väl tidigt!? Jag förknippar rönnbär med september. Nu ser de helt färdiga för sidensvansarna att ta för sig av; 16 augusti. 

En annan sak var att jag nu fick klart besked om att Luleå kommun satsar på biologisk mångfald. Jag anade det redan på försommaren, när jag såg hur maskrosorna frodades. Här och var i stan står nu dessa skyltar och förklarar vad som är tänkt.

Klicka på bilden så kan du läsa texten.
De har förstås skapat en del irritation hos en del, som vill ha välputsat i varje hörn. Hundägare har varit skraja för fästingar, med mera, med mera. 

Men jag håller på kommunen. Och det gör många med mig.

*****

Inga kommentarer: